Ніякої передоплати!

Елеваторний бізнес в Україні: утопія чи шлях до процвітання?

Дата публікації 29.06.2018.
Елеваторний бізнес в Україні: утопія чи шлях до процвітання?

На лютий 2018 р українські господарства зібрали понад 61 млн т зернових. Загальна врожайність ранніх культур в цьому році вже перевалила за 2,7 млн.

З огляду на, що велика частина елеваторів застаріла, 50% добірного зерна нинішнього врожаю зникне в нікуди через неправильне зберігання. У цьому світлі зведення сучасних зерносховищ з розвиненою логістичною інфраструктурою - питання необхідності. А ось чи вигідно це українським агробізнесменів - розбираємося сьогодні.

Аргументи проти

Незалежні експерти та аналітики галузі вважають, що бізнес з будівництва елеваторних комплексів в своєму нинішньому вигляді збитковий для більшості агропідприємств. І ось чому:

  1. Рентабельність будівництва становить не більше 20%, при цьому повністю окупиться елеватор не раніше 8, 10, а то 20 років. І це без урахування ремонтних робіт перед кожним сезоном. Зернотрейдери, які відіграють на піку цін, не готові стільки чекати.
  2. Елеватор як перевалочний пункт не виправдовує витрат на свою споруду. "Модним" трендом серед зерноторгових і переробних підприємств стало оновлення застарілих сховищ замість будівництва нових. Так вчинили в «Прометеї», KERNEL і ін.
  3. Господарствам, які працюють на внутрішній ринок, немає потреби в елеваторних потужностях. Своєчасна збирання врожаю, перевезення по грунтових дорогах, сільськогосподарський склад, технологічна лінія і техніка для відвантаження, зберігання і переробки наявного зерна. Замість великих зерносховищ - мобільні і підлогові приміщення з полімерними рукавами і т. Д.
  4. Більшість аграрних підприємств в Україні забезпечено власними об'єктами для зберігання сировини і круп.

Так, великі підприємства площею 3 - 5 тис. Га на 43% забезпечені потужностями місткістю 5 - 10 тис. Т, а малі та середні - на 81%. Більшість респондентів зберігають в елеваторах тільки власний урожай.

Аргументи за

Але є і ті, хто "бачить" прибутковість елеваторного бізнесу. Їм слово:

  1. Обладнані за останнім словом елеваторні потужності необхідні для:
  • Холдингів з повним циклом виробництва від поля до магазину;

  • Торгових компаній, що експортують зерно.
  1. Багато сільгоспвиробників охочіше купують нові елеватори, ніж старі.

  1. Вигода №1: Елеватор з логістикою і послугами "під ключ" - інтелектуальний проект з доданою вартістю.

  1. Вигода №2: Можна здавати в оренду частину наявного зерносховища.

  1. Вигода №3: Фермери при малому фінансуванні можуть створити сільськогосподарський кооперативний елеватор, де техніка і частки рівномірно розподілені між учасниками.

Висновки

Підвищення врожайності призведе до зростання попиту на сучасні сховища.

 

У нові споруди готові інвестувати дрібні і середні підприємства, зайняті вирощуванням олійних культур і кукурудзи, комбікормами та олієпереробки.

 

Незважаючи на великі капіталовкладення і специфічні знання, при належному підході, в діалозі з провідними фахівцями агробізнесмен цілком може створити успішне підприємство з виробництва елеваторного оладнання або реалізовувати послуги зі зберігання зерна.

Наші бренди
  • © 2012—2021 Moto-Kosmos™ Використання матеріалів цього сайту можливе тільки з посиланням на джерело..
  • Ми приймаємо    
Створення інтернет магазину і технічна підтримка — Etechs