Ніякої передоплати!

Agtech по-українськи: особливості та виклики

Дата публікації 06.08.2018.
Agtech по-українськи: особливості та виклики

Щорічно понад $ 2 млрд вкладають венчурні інвестори в IT-рішень для агробізнесу.

Так звані agritech або agtech вже сьогодні привертають більше коштів, ніж фінансова сфера.

Причина - в швидко зростаючих потребах сільського господарства.

Сучасному фермеру необхідно точно знати, наскільки зволожений і щільність грунту на всіх його ділянках, і яким буде прогноз погоди в наступному сезоні. На всі ці питання здатні відповісти інформаційні технології.

Про перші кроки і розчарування IT-підприємців - далі в статті.

На кого рівняємося?

Для українського аграрного співтовариства найбільший інтерес представляє досвід Ізраїлю.

У цієї маленької держави немає чорноземів. Але, завдяки оригінальним технічним розробкам, Ізраїль регулярно займає перші місця в списку найбільш перспективних країн для заняття сільським господарством. Результати впровадження технологій в наявності:

  • Сама раціональна система водопостачання в світі;

  • Активний розвиток нішевого сектора;

  • Тепличні господарства площею 150 тис. Га;

  • Забезпеченість власними продуктами - на 95%.

При цьому, земельний банк Ізраїлю - всього 240 тис. Га. Це в 2,5 рази менше площі угідь найбільшого українського агрохолдингу UkrLandFarming.

Україна має більше ресурсів, ніж Ізраїль на старті. Високий сільськогосподарський потенціал і техніка власного виробництва - хороший фундамент для новацій.

Агростартап: українські реалії

Згідно з даними AgTech Ukraine, в нашій країні зареєстровано понад 70 стартапів, які зачіпають ключові для сучасного АПК питання:

  • Агротехнології;

  • Точне землеробство;

  • БПЛА та дронт;

  • Корпоративний менеджмент;

  • Маркетплейс;

  • Маркетинг.

Серед компаній, постійно фінансують тендери в сфері IT, такі «гіганти», як Kernel, МХП, вже згадана UkrLandFarming і ін.

Ще одна група спонсорів - інвестори-акселератори з інших країн.

Просування agritech-послуг зазвичай відбувається за такою схемою:

  • Проведення агрохакатонов, в ході яких розробники презентують новинки потенційним клієнтам;

  • Підтримка на ранніх стадіях існування стартапу і формування бізнес-моделі майбутнього продукту;

  • Спільна розробка пілотного проекту;

  • Вихід інновації на сільськогосподарський ринок завдяки серії угод з окремими організаціями; техніка для тестування надається інвесторами.

Проблеми та перспективи галузі

Незважаючи на величезний потенціал IT-технологій в сільському господарстві, в Україні молоді стартаперів стикаються з:

  • Консерватизмом аграрної сфери;

  • Небажанням компаній інвестувати в дорогі проекти, які не визнані світовим співтовариством;

  • Неготовністю інфраструктури АПК до подібних впровадженням.

Низькі ціни на сільгосппродукцію також мотивують фермерів на інновації.

На думку фахівців, саме розробники повинні переламати ситуацію, що склалася. Зокрема:

  • Необхідно розвивати власні технології, а не вміло копіювати зарубіжні ідеї (створювати не тільки мінітрактори, але і більш технологічні рішення);

  • Потрібно знайти точки дотику з українськими аграріями, говорити з ними про свій продукт. Наприклад, через мобільні додатки.

 

Наші бренди
  • © 2012—2021 Moto-Kosmos™ Використання матеріалів цього сайту можливе тільки з посиланням на джерело..
  • Ми приймаємо    
Створення інтернет магазину і технічна підтримка — Etechs