Ніякої передоплати!

3 питання юристу від початківця агростартапера

Дата публікації 10.08.2018.
3 питання юристу від початківця агростартапера

Процес перетворення ідеї в бізнес-проект, а потім - в startup завжди оповитий атмосферою творчості і вільнодумства. У цей момент творцям цікавіше говорити про організаційні та фінансові питання, ніж про «нудних» правові аспекти.

Юридичне регулювання в сфері AgTech - пролом українського законодавства. Однак, незнання законів авторського права і підприємницької діяльності не звільняє вас від відповідальності.

Подібні помилки щорічно призводять до закриття 3 - 5% хороших стартапів. Якщо врахувати їх загальну малу кількість в країні, справа обертається катастрофою. Сьогодні разом задаємо питання професійного юриста, щоб не поповнити ряди аутсайдерів.

  1. Як надати компанії респектабельності?

Зрозуміла і правильно оформлена документація - ось що має в своєму розпорядженні клієнтів до бізнесу.

Неважливо, наскільки глобальні питання вирішує ваша ідея: виробництво мінітракторів на біодизелі або співаючі БПЛА - без комерційної пропозиції вона ніщо. Шаблон повинен бути прописаний в Статуті компанії.

Зверніть увагу на процес онлайн-реєстрації ФОП у держреєстратора в Мін'юсті:

  • Визначте форму діяльності в Класифікаторі видів економічної діяльності (КВЕД);

  • Отримайте ЕПЦ, т. Е. Електронний цифровий підпис.

Після реєстрації ви можете звертатися до податкової інспекції з переліком документів та їх копій.

Офіційний статус і наявність регламентованої документації зменшують інтерес до вас з боку податкової і підвищують лояльність потенційних замовників.

  1. Як уберегти ідею від плагіату?

Агростартапери створюють і просувають інноваційний інтелектуальний продукт, унікальний за своєю суттю, як виробництво і ремонт мінітракторов на електротязі.

Багато з них вважають, що цього достатньо, щоб «застовпити» розробку за собою. Але ваші конкуренти і співробітники можуть бути не так чесні.

Авторське право творця або групи осіб захищається Законом України «Про інтелектуальну власність»:

  • Візьміть з партнерів і підлеглих підписку про нерозголошення комерційної таємниці;

  • Вирішіть, чи отримають ваші інвестори право розпоряджатися активами, і підготувати зразки ліцензійних договорів.

Зворотний бік медалі - неймінг. Якщо назва вашого бренду виявиться співзвучно іншому проекту (навіть іноземному), то вже ви стаєте порушником інтелектуального права.

  1. Як вибудувати взаємини з кофаундерамі і контрагентами?

У засновників стартапів і їх партнерів - університетів, фондових організацій і дослідницьких лабораторій - часто виникає питання про розміри свого вкладу і частці в праві володіння інтелектуальної власності.

Попередьте розбіжності - розробіть форми ліцензійних і комерційних угод, де будуть детально прописані права та зобов'язання сторін.

І не забувайте: великий капітал не любить, коли у концепту надто багато господарів.

Чи відчуваєте проблеми з законодавством? Замовте консультацію кваліфікованого фахівця.

Наші бренди
  • © 2012—2021 Moto-Kosmos™ Використання матеріалів цього сайту можливе тільки з посиланням на джерело..
  • Ми приймаємо    
Створення інтернет магазину і технічна підтримка — Etechs